Pendedahan : Hakikat Sistem MLM

Salam semua, jap2 sebelum ape2 pon kita boo German dulu. 1..2..3.. BOOOOOOO!!!!!!!!! Hah! puas hati! Ok masuk tajuk blik, tau MLM? Ataupun Multi Level Marketing = Member Lanyak Member. Hahaha! MLM ni boleh juga dipanggil jalan singkat untuk jutawan. Tapi tak semua akan capai target masing - masing, biasanya yang terawal dan teratas dalam hierarchy piramid MLM yang akan berjaya. Kerana apa? Diorang stabil, kerana apa stabil? Sebab ramai downline yang 'mengkayakan' diorang.

Untuk downline yang bawah? Berhempas pulas lah kau mengkayakan orang yang atas. Hah! sorry to say that. Aku dah jelak tengok family aku buat MLM dari aku kecik. Benda ni tak tipu, tapii.... Lu pikir sendiri la bhai. Situasi paling biasa ialah, upline akan berjanji macam - macam. Akan tolong cari orang lah and what so ever. Tetapi bila modal dah bagi mula la korang yang dok bawah - bawah ni makan la tahi org atas terkontang kanting cari customer tanpa support dari upline. Itu lah antara sebab ramai yang tumbang di tengah jalan. Aku tau ramai yang berjaya, tapi lagi ramai yang terkandas.

Dan gambar di bawah akan beri pndangan sikit tentang MLM nih. Hehe..



P/s : Satu quote ni aku suka, simple je :

"Bukan senang nak senang, bukan susah nak susah"

Kepada yang buat MLM, ini hanya lah sekadar pandangan dari seorang blogger kacak yang bernama Azam, jangan ambik hati. Hehe.. Btw ape pula pandangan korang tentang MLM. Siapa tak setuju ngn aku meh hentam aku kat komen.
Salam~ (^^)



5 comments:

Anonymous said...

mmg sye setuju....
MLM mmg mngkayakan org atas...

toy said...

ouch..
spe2 yg duk bwh 2 confem sakit siot..
bhahahahhaa

Admin said...

besela kan, yang ats2 mmg untung...
yg bwah sakit oo...
xkira la mlm apa skalipun...

Alif Arham said...

Tapi tu dulu punye sistem...Sistem matahari...
Mksdnye org bwh yg tolong org atas jadi kaya..Tapi skrg sistem dah lain, downline bley dapat lg banyak dr upline, bgantung pada usaha masing2..Keja keras dapat lebih, xbuat, xde la dapat ape2...Sistem yg mcm ko ckp tu kebanyakkan nye dah xde dah..Kalo ade lagi sistem mcm tu, org xkan buat lg lah MLM termasuk aku...

Azam said...

Pendapat yg bagus,, spe lg mau beri pndapat..?

Post a Comment