Alahai Asus Ku Sayang

Tgok jam dah 5.30 pagi sok kelas pkul 11 cri psal je tdo lmbat. Tak ngantok la der nak wat cmne. Tadi siang penat bejalan nak complete kan pc aku. Beli part2 je, nak pasang sendiri. Ini target aku sepatutnye :

  • Motherboard - Asus M468T-M
  • Processor - AMD Athlon 2.90Ghz IIx3 
  • HDD - Samsung 500gb 16mb
  • Ram - CORSAIR DDR3 1333MHZ
  • DVD Writer - LG H24N 24X
  • Graphic Card - XFX ATI 46701GB DDR3

Malangnya hanya 4 barang teratas je yang aku dapat, siot je kan. Motherboard pun tak ada stok, so aku ambik model atas lagi daripada ni (Asus M4A77DT PRO), ada 2 slot graphic card dan 4 slot ram. Malangnya lagi sekali haizz.. asik malang je kan, hoho..


Motherboard aku ni antara yang tertinggi dalam jenisnya (bukan paling tinggi). Dia sediakan 4 slot RAM dan 2 slot untuk grafik card agak gila jugak la. Dah memang ternyata untuk gaming tapi tak ada grafik kad yang 'built in'. So tak ada la port untuk cucuk monitor. Kena jugak cari grafik kad, shet!

Ni processor yang bese2 je, sekurang-kurangnya kena la dengan bajet aku, bajet tak banyak sangat. Hdd pun sama kes, aku cari Samsung sebab murah sket spec pun rendah sikitlah buffer 16mb je. Tapi yang ada West Digital so aku sauk je (West Digital 500gb 32mb) ni buffer lagi tinggi so harga pun dah lain.

Last sekali grafik kad aku tak dapat beli sebab bajet lari dari plan, antara sebabnya barang banyak tak ada so aku kena ambik barang lain dan harga pun of course lah lain.Kebanyakannya aku ambik barang yang spec nya lagi tinggi dari spec barang asal. Akibatnya pc aku jugak yang tak siap, bagos!! =(

Agak lahanat itu Navotech, price list update tapi barang tak update. Barang tak ada kat stok pun nak letak dalam list, bila mintak suma tak ada. Agak chebai disitu, yeahh! hehe..

Satu lagi pic tak sempat nak upload ialah pic casing, casing standard je warna hitam ada line merah sikit. Walaupun barang ni semua beli dekat Navotech tapi nak bagitau kedai komputer depan Econsave Muar nih memang terbaik! Especially customer serv dia, aku tak beli dengan dia sebab barang kena order dulu. So pergilah cari sendiri 'Turbology Ent'. Gud luck guys.


P/s : Ops! ni bukan aku punya, ni Man Belon punyee... har3.. (penat siot taip, biasalah baru masuk dunia blogging)



1 comments:

toy said...

bhahahaha..
g tuko mother'fuker'board gan aq tak mention plak!
grrr

Post a Comment